پیوند ذخایر انرژی

 

ما در کابل ابهر با پشتوانه سال‌ها تجربه در کار خود توانسته‌ایم راه‌حل‌ها و خدمات کامل و یکپارچه برای سیستم‌های کابلی، برپایه‌ی ایمنی و کیفیت روز ارائه دهیم. تولیدات ما عبارتند از:

  • کابل فشار قوی
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار ضعیف
  • کابل ساختمانی
  • کابل ابزار دقیق
  • کابل مولتی لیر
  • کابل کنترل

اگر در زمینه استخراج و تولید، خطوط لوله و LNG، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی فعالیت داشته باشید، میتوانید با ما در این راه همراه شوید و به موفقیت در پروژه‌های خود دست پیدا کنید.

تسریع در نوآوری

ما از پتانسیل دنیای دیجیتال استقبال می‌کنیم و تولیدات خود را مطابق با فناوری‌های روز دنیا توسعه می‌دهیم، چالش‌های بازار را پیش‌بینی کرده و از فرصت‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده می‌کنیم.

ارائه کابل های زیر دریایی

ما برای گسترش فعالیت‌های صنایع نفت و گاز کابل‌های زیر دریایی ویژه‌ای تولید میکینم. این کابل‌ها قابل استفاده و نصب در اعماق دریا‌ها و اقیانوس‌ها را دارد.

کابل های زیر دریایی انواعی از کابل‌های ارتباطی هستند که در بستر دریا یا زیر بستر دریا نصب شدند. این کابل‌ها به وجود آورنده شبکه‌ای متمرکز هستند که امکان انتقال داده‌ها از یک مکان به مکانی دیگر را فراهم می‌آورد. این کابل‌ها صرفا بخشی از شبکه‌ی‌ ارتباطات ایجاد شده هستند که همراه با سایر سخت‌افزارهای به‌کار رفته در این شبکه، مقدمات جابه‌جایی عظیم داده‌ها را فراهم می‌آورند. علی‌رغم افزایش نرخ ارتباطات ماهواره‌ای طی سالیان گذشته، بالای نود و پنج درصد از جابه‌جایی داده‌های مرتبط با اینترنت توسط کابل‌های نصب شده در بستر دریا انجام می‌شود.

بسته به تعداد فیبری که در بخش مرکزی این کابل‌ها کار گذاشته شده، سایز این کابل‌ها می‌تواند کم و زیاد شود. به غیر از مسئله‌ی تعداد فیبر، مهندسان و طراحان کابل های دریایی حین طراحی ساختار سخت‌افزاری آن، محیط نصب کابل را نیز در نظر می‌گیرند. برای مثال، ساختار فیزیکی کابلی که در محیط شنی کار گذاشته می‌شود، متفاوت از ساختار کابلی است که در بستر سنگ‌ها نصب می‌شود. کابل‌هایی که در بخش‌های مختلف بستر دریا کار گذاشته شده‌اند از نظر ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند. فارغ از کاربرد این کابل‌ها که کم و بیش یکسان در نظر گرفته می‌شود، ساختار این کابل‌ها همواره به‌گونه‌ای است که بدنه‌ی کابل مانع از آسیب دیدن هسته‌ی مرکزی آن شود.

 

کابل‌های مقاوم در برابر حریق

کابل ابهر با طراحی طیف محصولات کابلی جدید با ویژگی‌های مقاوم در برابر آتش برای بهبود ایمنی و رعایت دقیق‌ترین استانداردها، به نوآوری خود ادامه می‌دهد.

کابل‌های مقاوم در برابر اتش به گونه‌ای طراحی شدند که برای مدت طولانی در دماهای بالای ناشی از آتش سوزی به کار خود ادامه دهند و در برابر ضربه‌های مکانیکی و آب‌پاش‌ها یا شلنگ جت که برای مقابله با آتش استفاده می‌شوند مقاومت کنند.

این سری از کابل‌ها در معرض آتش سوزی قرار گیرد، تغییرات سریع در حالت مواد یک اثر خنک کننده ایجاد می‌کند که در طول آتش سوزی حفظ می‌شود. هنگامی که آتش خاموش شد، لایه به ماده‌ای سفت و سرامیکی تبدیل می‌شود که عایق حرارتی است.

کابل‌های خورشیدی چه هستند و چرا مهم هستند؟

کابل‌های خورشیدی، که به عنوان کابل‌های photovoltaic یا کابل‌های PV خورشیدی شناخته می‌شوند، کابل‌هایی هستند که به صورت تخصصی طراحی شده‌اند و در سیستم‌های photovoltaic به‌کار می‌روند و در آن نقشی اساسی ایفا می‌کنند: کابل های خورشیدی برای انتقال نیروی الکتریکی تولید شده توسط پنل های خورشیدی استفاده می شوند و به عنوان مجرای انتقال برق عمل می کنند، اجزای کل مدار را به هم متصل کرده و از جریان ایمن و موثر نیرو و در نتیجه عملکرد موثر تاسیسات نیروی خورشیدی اطمینان حاصل می‌کنند.
بنابراین از آنجایی که خرابی کابل‌های خورشیدی، تولید نیرو(انرژی) را مختل می‌کند، این کابل‌ها به‌منظور فراهم کردن عملکردی ایمن و قابل اطمینان برای هر سیستم photovoltaic مهم هستند.

 

کابل سولار کابل ابهر

همانطور که در بالا گفته شد، کابل‌های خورشیدی نقشی اساسی در تولید انرژی ایفا می‌کنند. با این حال، رویداد‌های شدید آب‌وهوایی مانند باران‌ها و سیل‌های شدید، ممکن است باعث خرابی کابل‌ها به‌همراه پیامدهای منفی بر ظرفیت تولید انرژی شود اما کابل ها سولار با کیفیت قابلیت اطمینان منابع انرژی و بازگشت سرمایه می شوند‌.
به‌منظور مقابله و غلبه بر این چالش‌ها گروه کابل ابهر ، کابل‌های solar را عرضه کرده‌ که نوآورانه‌ترین راه‌حل کابل خورشیدی است، که کاملا با استانداردهای جهانی EN 50618 و IEC 62930 سازگار بوده و همچنین مقاومتی طولانی‌مدت نسبت به آب تا 1800 VDC دارد.
کابل سولار تولید شده در کابل ابهر برای اولین بار یک پروتکل آزمایشی که در صنعت بوده و مقاومت طولانی مدت در آب را برای کابل‌های DC تضمین می‌کند، در حقیقت دوام بالا در برابر شرایط شدید آب‌وهوایی(جوّی) و طول عمری بالای ۳۰ سال را ارائه می‌دهد.

مشخصات کابل سولار

با نقش اساسی‌ای که photovoltaic‌(فوتوولتائیک)های خورشیدی در مبارزه در برابر تغییرات آب‌وهوایی ایفا می‌کنند و اینکه قرار است ظرفیت جهانی photovoltaic تا 19000 گیگاوات افزایش پیدا کند و تا بیشتر از 50 درصد تقاضای جهانی برق را تا سال 2050 پوشش دهد، فراهم کردن سیستم‌های PV با راه‌حل‌های نوآورانه به‌منظور مقابله با غیرقابل پیش‌بینی‌ترین چالش‌ها و رخدادها که می‌تواند مناطقی را که در آن پنل‌های خورشیدی نصب شده‌اند تحت‌تاثیر قرار دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
و این دقیقا همان چیزی است که کابل های سولار کابل ابهر برایش طراحی شده‌است.

کابل سولار مزایای زیر را به همراه دارد

  • دوام بالا در برابر شرایط شدید آب‌وهوایی
    • بازگشت قابل اطمینان سرمایه (طول عمری بیشتر از 30 سال)
    • بهره‌وری عملکرد افزایش‌یافته‌ی دارایی‌ها (بهره‌وری افزایش‌یافته‌ی عملکرد دارایی‌ها)
    • افزایش بازدهی عملکرد نیروگاه
  • دارای معتبرترین گواهی نامه های بین المللی
  • در حال استفاده در نیروگاه ها ی خورشیدی مانند: (نیروگاه خورشیدی سمنان، نیروگاه خورشیدی کوشک، نیروگاه خورشیدی هرند و…)

“تولید Photovoltaicهای خورشیدی قرار است تا بیشتر از 50 درصد تقاضای جهانی برق(الکتریسیته) را تا سال 2050 پوشش دهد.

بازگشت سرمایه، بهره‌وری دارایی‌ها و هزینه‌های ترازشده‌ی انرژی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت‌ها برای مشتریان ما در صنعت انرژی خورشیدی هستند.

 

درباره کابل ابهر

کابل ابهر در سال 1992 (مصادف با 1371 هجری شمسی)، تأسیس شد. این مجموعه بیش از 30 سال است که به صنایع فعالی در ایران و سراسر جهان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. امروزه ما بزرگ‌ترین تولیدکننده و تأمین‌کننده کابل‌های برق باکیفیت در سطوح ولتاژی مختلف، هستیم. در طول سه دهه گذشته نوآوری، خلاقیت، یکپارچگی و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه مسیر خود قرار داده‌ایم تا همراه و هم قدم در پیشرفت پروژه‌های برجسته صنایع مختلف در ایران و در سطح بین‌المللی باشیم، در این راستا کابل ابهر توانست اولین تولیدکننده کابل‌های فشارقوی و فوق فشارقوی 132،230،400 کیلوولت و  کابل‌های تخصصی در ایران باشد.

بسیاری از همکاری‌های ما جزو پروژه‌های ملی بوده و اثرات کارآمدی در توسعه فناوری و ابعاد اقتصادی و اجتماعی کشور داشته است. ما متعهد شده‌ایم تا آینده‌ای روشن برای خود و ملت عزیزمان رقم بزنیم.