گزارشات پایداری همسو با الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی (آذر1402)

گزارش پایداری شرکتی

حاکمیت شرکتی در شرکت سیم وکابل ابهر (سهامی عام) فرایندی در حال پیشرفت است که در حین محافظت از منافع سایر ذینفعان (ازجمله بستانکاران، کارکنان، تأمین کنندگان، مشتریان، دولت، رقبا و جامعه) از طریق شفاف سازی، نقش و مسئولیت های همه شرکت کنندگان در حوزه حاکمیت شرکتی برای مثال، هیات مدیره، مدیران، مشاور حقوقی و حسابرس داخلی، حسابرسان مستقل، مشاوران مالی،اعتباردهنگان، قانون گذاران، سیاست گذاران، سرمایه گذاران و دیگر افراد و نیز پاسخگو کردن آنان در انجام مسئولیت های خود می باشد وهدف عمده آن ارزش آفرینی برای سهامداران است. حاکمیت شرکتی در این  شرکت تنها براساس مقررات رسمی، رویه ها و دستورالعمل های جامع نمی باشد بلکه هدف آن است که کارکنان از درون تغییر کنند و کمال شخصی به یک فرایند مستمرو نظام مند تبدیل شود، که نتیجه آن حاکمیت شرکتی پایدار است.

 

گزارش اقدامات زیست محیطی صورت گرفته

  • با توجه به سبز بودن صنعت سیم و کابل و کمترین تولید آلایندگی در فرایند تولید با اجرای مدیریت صحیح و مناسب پسماند و ضایعات حاصل از تولید با بهینه سازی فرایند تولید ؛ بازیابی و حداقل نمودن میزان ضایعات تولیدی و جمع اوری در ظروف مخصوص تفکیک از مبداء و دپو در محل مخصوص از پیش تعیین شده و فروش آن‌ها.
  • ضایعات خطوط تولید برای کنترل روند کاهشی نسبت به میانگین 5 سال گذشته ؛ پایش می گردد.
  • با تجهیز سیستم‌های پیشگیری و مقابله با حوادث و نصب سیستم های اطفاء حریق و مراقبت و کنترل دائم واحدها با منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی و حوادث مشابه .
  • با بکارگیری متخصص HSE نسبت به اندازه گیری ؛ پایش و کنترل مستمر آلایندگی ها اقدام می گردد که نتیجه آن کاهش پیامدهای زیست محیطی و آسیب های مربوطه است.

در صورت عدم انجام الزامات زیست محیطی و تخطی از مقررات حداقل هزینه؛ اجرای تبصره (1) ماده 38 قانون ارزش افزوده در قالب صنایع آلاینده منظور شده و جرایم معادل 1 درصد مبلغ فروش است.

  • خروجی پساب صنعتی پس از اخذ نظر کارشناسی مشاوران متخصص محیط زیست ؛ پس از فرایند تصفیه صنعتی به سیستم فاظلاب مرکزی شرکت تخلیه می گردد که این سیستم شامل سیستم تصفیه فاظلاب انسانی و صنعتی است که خود اظهاری هر 3 ماه تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است.
  • استفاده حداکثری از سوخت پاک (گاز طبیعی) در پروسه تولید و گرمایش که منجر به کاهش آلایندگی هوا خواهد شد.
  • شرکت دارای نیروگاه تولید برق بوده که در جهت کمک به جبران کمبود برق در تابستان و زمستان با فعالیت خود منجر به تامین بخشی از مصرف خود و نهایت کاهش مصرف برق عمومی می‌گردد.
  • با توجه به گازویل سوز بودن نیروگاه برق؛ خروجی اگزوزها مورد بررسی و بازدید قرار گرفته که با اخذ تاییدیه  از مراجع ذیصلاح با رعایت استانداردهای لازم در جهت تولید برق فعالیت می نماید.
  • با توجه به استفاده از انواع کپسول‌ها ؛ نسبت به تست های هیدورستاتیک انجام شده و محل‌های ایمن جهت نگهداری کپسول‌ها ساخته شد.
  • پروژه ایمن سازی کابل‌های محوطه؛ بروزرسانی تابلو های ایمنی کلیه معابر و سالن‌ها؛ گواهینامه تست مخازن  همواره پیگیری می‌شود.
  • حضور پزشک دو بار در هفته جهت رسیدگی به مشکلات همکاران و بررسی پرونده های پزشکی.

اقدامات صورت گرفته از منظر مسئولیت‌های اجتماعی

کمک بلاعوض به ستاد دیه شهرستان ابهر در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، مورخ 31 فروردین 1402 به مبلغ سیصد میلیون ریال

کمک بلاعوض به مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد زنجان، مورخ مورخ 31 فروردین 1402 به مبلغ صد میلیون ریال